Hallo,heute hat meine Kollegin aus Russland ein interessantes Referat gemacht. Sie hat über Glücksbringer oder Unglücksbringer berichtet. Jeder der Symbole oder der Zeichen haben in verschiedene Ländern andere Bedeutung….zum Beispiel hier in Deutschland wenn ein Glas oder andere zerbrechliche Dinge zufällig heruntergefallen sind dann bedeutet das Glück ,aber auf den Philippinen bedeutet es dass etwas schlimmes passieren wird. Die Frage ist ob das alles nur Aberglauben ist?Danach haben wir über das Thema Partizip I und II diskutiert. Ich finde die Grammatik Partizip I und II sind nicht so kompliziert wie die Passivgrammatik. Wir haben Texte gelesen und danach haben wir die Sätze mit dem Partizip ausgesucht. Die Partizipgrammatik hat immer mit dem Verb oder Adjektiv und Nomen zu tun. Dann hat noch der Lehrer ein paar Beispiele gegeben, bis wir die Regeln der Grammatik verstanden hatten.Morgen ist der letzte Unterrichrstag und der Lehrer wollte einen Test von der ganze Lektionen vorbereiten und am Schluss wollen wir eine DVD anschauen…..bis zum letzten Mal!Ariane
Partizip I und II
Pronominaladverb
hallo Leute! before the class started i already read this topic about Konflikt und Lösungen .Beziehungenskisten-the relationship between this people and the book. If you read without understanding the text it’s useless, so i read, but with serious reading of course you understand what the book states. The book gave many examples, I find the book good, everyone understands well. Today she discucssed this topic and what is the meaning of some words we don’t understand. She teaches very well, and she gave every student one half sheet of paper to try if we understood this topic. The paper had a question on it and we wrote the answer and another exercese and test.
Genitiv…
We have continued working on Genitiv the last few days. We also began learning the prepositions which are always Genitiv. They are: wegen, trotz, innerhalb, ausserhalb, and waehrend. When one sees any of these words they then know that Genitiv must be used. It goes the same for Akkusativ and Dativ as we learned in the previous course. There can also sometimes be certain verbs which always signal that Akkusativ, Dativ or Genitiv will be used. We have yet to learn any for Genitiv, but as with much of what we learn, I am sure in time we will discover the same is true with Genitiv.
Der Genitiv
Today of course the instructress continued correcting our homeworks with the last topic we discussed, she gave every student examples. And we discussed the next topic (Beruf oder Berufung). This topic includes many new words. This topic involves the “der Genitiv” form, and she teaches slowly so every one of us understands this. This is for us to understand well. She wrote examples about this topic and at the of the class she gave every one a test about this genitiv, and homework. Thats all for today.
sodass oder so…dass? Wie heißt es richtig?
Heute haben wir unsere Hausaufgaben korrigiert mit konjunktiv 2. Dann haben wir über das nächste Thema (die Berufe) diskutiert mit “so dass”und so….dass. es ist schwierig für mich zu verstehen mit dieser form, aber meine Lehrerin hat viele beispiele geschrieben, so dass ich und meine Klassenkameradin schneller verstehen konnte. Und jeder Schüler einige Gruppen und sprechen über das Frauenbild. Dann sie hat Hausaufgaben gegeben.Today we made our homework correction with this konjunktiv 2. And the next topic is about the job, my instructress discussed about “so dass und “so…dass. It is difficult for me to understand this form, but my instructress teaches well. She writes many examples so that every student understands. She put the students into 3 group and disscused about this topic and our homework.